Vant Sølvmikken for humørsyk røykesluttkampanje

helsedirektoratet

Helsedirektoratets og Per Højs humørsyke røykesluttkampanje for «stopptober» blåste konkurrentene av banen i den månedelige radioreklamekåringen Sølvmikken.


Det kan være tøft å slutte med røyk eller snus, og en som sliter med dette kan lett kan bli ganske grim og irritabel. Men i stopptober er både røykesluttere og deres overbærende pårørende klare, som allerede demonstrert i filmdelen av Per Høj og Helsedirektoratets røykesluttkampanje.

Les også:  Spekter og Norsk Sykepleierforbund enige om lønnsoppgjøret for sykehusene

Sølvmikkjuryen er såre fornøyd med radiospottene som byrået har laget sammen med Både Og, og begrunner førsteplassen slik: «Det er ikke så lett å slutte å røyke, men det er veldig lett å gi førsteplassen til Helsedirektoratet sin nye radiokampanje for røykeslutt. Med gode skuespillere og velskrevne situasjoner føles spottene ekte og ærlige. Gratulerer til Per Høj med månedens morsomste spotter!»

Les også:  Redd for å bli smittet, ikke for å smitte andre

Kreativt team hos Per Høj var Axel Bjørne-Larsen, Mads Rønold og Øyvind Waage, og spottene ble produsert av Både Og Radiobyrå.

Du hører septembervinnerne og tidligere vinnere i Sølvmikken på Gullmikken.no.


Anbefalte artikler

Om skribenten: Sykdomsportalen

Redaksjonen i Sykdomsportalen.no publiserer nyheter og informasjon fra våre informasjons- og nyhetskilder.