Specsavers øker mest i popularitet

briller

YouGov BrandIndex publiserte nylig listen over hvilke merkevarer i Norge som ligger på snakkis-toppen og får mest positiv omtale. Specsavers stakk av som listevinner over merkevarene som har klatret mest i non-foodsegmentet.


Folks positive assosiasjoner til optikerkjeden økte med 2,7 prosent i 2018, fra 5,8 prosent i 2017 til 8,4 prosent.

– Vi har en proaktiv kommunikasjonsstrategi, og det er hyggelig å konstatere at merkevaren blir snakket positivt om. Jeg håper at dette også betyr at flere nordmenn tar øyehelsen sin på alvor, og tester synet sitt,sier Henning Eriksen, administrerende direktør i Specsavers Norge.

I listen som omfatter alle klatrerne blant merkevarene, inkludert både food- og non-foodsegmentet, havner Specsavers på en 6. plass, av dem som har klatret mest.

Også i fjor kom Specsavers seirende ut av flere forbrukerundersøkelser. Resultatene fra Norsk Kundebarometer 2018 viser at Specsavers er den optikerkjeden i Norge som har de mest fornøyde kundene.


Anbefalte artikler

Om skribenten: Sykdomsportalen

Redaksjonen i Sykdomsportalen.no publiserer nyheter og informasjon fra våre informasjons- og nyhetskilder.