Sharebox – Et nytt vern mot smitte for bileiere og bilverksted

sharebox

Alt skjer i Shareboxen der bileier bruker mobilen for å legge inn bilnøkkelen, henter ut nøkkel til låne/leiebil. Når verkstedet er ferdig legges nøkkel tilbake i Shareboxen og bileier bruker mobilen til å betale og legge tilbake nøkkel for låne/leiebil samt hente ut egen nøkkel til egen bil.


– Vi snakker daglig med ansatte på bilverkstedene om hvordan det har vært å drive bilverksted de siste ukene, hva de tenker om veien videre og konsekvenser for kundene når personlig kontakt skal unngås, sier Arne Eivind Andersen daglig leder i Sharebox. 

Gromstad Auto i Arendal, VW og Audi forhandler og bilverksted, har vært med på test og pilot der over 500 kunder har benyttet seg av Sharebox når bilen skal på service. – Dette er virkelig en stor nyhet som kundene setter stor pris på og som sparer oss for mye ekstraarbeid, sier Kjetil Barli Servicemarkedssjef hos Gromstad Auto. 

Den nye Shareboxen er utviklet gjennom et innovasjonsprosjekt i samarbeid med bilverkstedkjeden MECA Norge. Nyheten er sertifisert som en frittstående safe for utendørs bruk etter den europeiske sikkerhetsstandarden EN 1143-1. Sertifiseringen gjør at FG-godkjenning i Norge, Sverige og Danmark er på plass.

Bilverkstedkjeden MECA tilbyr nå alle sine verkstedkunder i Norge den viktige Sharebox nyheten som et viktig ledd i digitaliseringen av verkstedbransjen. De første verkstedene fikk sine Shareboxer i mars og utrulling vil foregår i høyt tempo fremover våren og sommeren. 

– I disse spesielle tider er vi veldig stolte av vår teknologi som umiddelbart gir nytteeffekter med smittevern for både bileier og ansatte i bilverkstedene, sier Andersen som startet Sharebox i 2016. 

Det Arendals baserte selskapet satser på å nå ut til mange av de 12.000 bilforhandlerne/verkstedene i Skandinavia dette året. Totalt i Europa er det 600 000 verksteder og like mange i Nord-Amerika.  

– Det er spennende at vår tjeneste kan ha ekstra nytteverdi i disse spesielle tider.  Vi legger mye innsats i å tilby vår hjelp og bistand i den situasjonen samfunnet er i, sier Andersen. 

– Nå gjør vi vårt aller beste for å sikre at vi får hurtig men også tilstrekkelig gjennomtenkte digitale løsninger som løser nasjonale smittevernbehov, både for bileiere og ansatte på bilverkstedene. Akkurat nå er vi er nødt til å snu oss raskt, finne gode løsninger og forme samarbeidsrelasjoner hurtigere enn vi har vært vant til.


Anbefalte artikler

Om skribenten: Sykdomsportalen

Redaksjonen i Sykdomsportalen.no publiserer nyheter og informasjon fra våre informasjons- og nyhetskilder.