Økt etterspørsel etter medisinsk informasjon på nett

oslo webdesign

Internett har gjort at samfunnet har endret seg på mange måter, shopping og kommunikasjon er bare to områder som har blitt påvirket. Men den økende nettbruken, også via smarttelefoner som iPhone og Android, har endret hvordan vi søker etter informasjon, også informasjon om helse.


Tidligere søkte man i et leksikon, eller medisinsk leksikon, eller man ringte legen sin om man hadde symptomer eller hadde andre spørsmål. Nå bruker stadig flere nordmenn nettet. Det fører også til økt etterspørsel for webdesignere som leger nettsider med medisinsk informasjon.

– Jeg etablerte meg som webdesigner for mange år siden, til å begynne med var det mange som ikke hadde tro på internett og e-handel, men i dag er det obligatorisk å ha en nettbutikk eller en nettside – også for bedrifter og aktører i helsesektoren, sier David Jensen som er daglig leder i Oslo Webdesign.

Oslo Webdesign er en av mange leverandører av webdesign som har ekspandert de siste årene og bedriften har nå avdelinger i Oslo, Kragerø og Askim. Nå etablerer bedriften nok en ny avdeling, denne gangen i Stavanger i Rogaland som har fått navnet Stavanger Webdesign.

– Det er viktig at næringslivet og andre aktører tilpasser seg den digitale hverdagen, for helseinformasjon på nettet kommer til å bli stadig viktigere i fremtiden, avslutter Jensen.


Anbefalte artikler

Om skribenten: Gunnar Andreassen

Gunnar Andreassen er en helseinteressert redaktør og frilansjournalist. Gunnar har utdannelse fra Nord universitet og har vært redaktør i Aftenmagasinet, Nordlandsposten og Ranaposten.