Nestlé sluttfører salget av Nestlé Skin Health

forsker analyse

Nestlé annonserte 2. oktober fullførelsen av salget av Nestlé Skin Health til et konsortium ledet av det svenske investeringsselskapet EQT og et heleid datterselskap av Abu Dhabi Investment Authority (ADIA), til en verdi av 10,2 milliarder CHF (94 milliarder NOK).


Dette følger etter fullførelsen av forskriftsgodkjenninger og øvrige betingelser.

Nestlés konsernsjef, Mark Schneider, har tidligere annonsert at kaffe, barnemat, dyremat og vann – i tillegg til Nestlé Health Science, er strategiske satsingsområder for selskapet fremover, og salget av Nestlé Skin Health er et ledd i dette.

I 2018 kjøpte Nestlé rettighetene til å selge Starbucks sine kaffeprodukter i dagligvare over hele verden, og selskapet satser også stort på plantebaserte mat- og drikkevarer, blant annet gjennom merket Hälsans Kök.


Anbefalte artikler

Om skribenten: Sykdomsportalen

Redaksjonen i Sykdomsportalen.no publiserer nyheter og informasjon fra våre informasjons- og nyhetskilder.