Fjordkraft tilbyr helsetjenester rett hjem på mobilen

fjordkraft

Lei av å vente på legetime eller redd for smitte? Nå kan du få legetime direkte på mobilen. Tjenesten betales over strømregningen.


Fjordkraft lanserer nå en helt ny tjeneste i sitt kundefordelsprogram. Via en mobil-app eller nettleser kan kundene enkelt bestille og gjennomføre legetimer på video.

– Korona har ført til en betydelig økning i bruken av videokonsultasjoner. Vi vil tilby kundene en enklere hverdag, der de ikke må møte på legekontoret, vente på tur eller bekymre seg for smitte, sier konserndirektør for privatmarkedet i Fjordkraft, Christian Kalvenes.

Les også:  Redd for å bli smittet, ikke for å smitte andre

God helse og livskvalitet er et av Fjordkrafts utvalgte bærekraftsmål.

Tjenesten leveres av Fjordkrafts samarbeidspartner Frisk-Sentralen AS og inkluderer, i tillegg til videokonsultasjoner med allmennlege, åtte videokonsultasjoner med psykolog og fire konsultasjoner med legespesialist i året.

Helsefordel er en abonnementstjeneste som betales over strømregningen. Det gis rabatt for flere brukere i husstanden og barn under 16 år kan benytte videokonsultasjon med allmennlege kostnadsfritt.

– Vi har levert dette som en tjeneste til medlemmer i Family Sports Club i to år nå og har fått mange positive tilbakemeldinger. Konseptet i seg selv er jo blitt veldig aktualisert av den perioden vi er inne i nå, sier lege og daglig leder i Frisk-Sentralen Arne Instebø.

Les også:  Spekter og Norsk Sykepleierforbund enige om lønnsoppgjøret for sykehusene

Han viser til strenge smitteverntiltak som følge av korona og anbefalinger fra helsemyndighetene om bruk av videokonsultasjoner.

– Helsetjenester vil bli en ressursknapp tjeneste i fremtiden, og dette er bærekraftig utnyttelse av tjenestene, sier Instebø.

Fjordkraft Helsefordel dekker også operasjonskostnader opptil 30 000 kroner per år, bildeundersøkelser og reisekostnader for de som har reisevei på over 100 kilometer hver vei.

For akutte skader kan Fjordkraft-kundene ringe en idrettsmedisinsk vakttelefon.

Les også:  Leger i fem byer tas ut i streik

Tjenesten dekker ikke pågående utredninger eller behandlinger som allerede er startet opp av offentlig helsevesen eller private aktører. 

All informasjon om timer/behandling/refusjonsskjema igangsatt av Frisk-Sentralen sendes digitalt via PasientPost som er sikret med BankID-innlogging. Fjordkraft har ikke innsyn i kundens helsedata. 


Anbefalte artikler

Om skribenten: Sykdomsportalen

Redaksjonen i Sykdomsportalen.no publiserer nyheter og informasjon fra våre informasjons- og nyhetskilder.