80.000 barn på skikonkurranser i vinter

telenor

Telenor Karusellen arrangeres denne sesongen for 14. gang. 80 000 barn opp til 13 år deltar i det som er Skiforbundets viktigste og største rekrutteringstiltak. 


De norske skistjernene har gitt oss mange stolte øyeblikk de siste årene. De er forbilder for smårollinger med store ambisjoner. Men de fleste har startet som små og lovende en gang. Dette er utgangspunktet for Telenors bidrag. Uten nødvendig bredde, lykkes vi ikke i å skape stjerner. 

Sammen med Skiforbundet ønsker Telenor å bidra til at Norge fortsatt skal være en nasjon der barn nærmest er født med ski på beina, enten det dreier seg om bortoverski eller i bakken. Derfor bidrar vi sammen til at omtrent 500 klubber arrangerer skikonkurranser gjennom vinteren i alle skigrenene som er tilknyttet Norges Skiforbund. Klubbene får startnumre, start- og målseil, arenamateriell og barna får luer.

Les også:  Sammen gir vi glede

Sponsorsjef Petter Svendsen sier dette om hvorfor Telenor bidrar til landets største breddesatsing i vinteridrett:

– Barns velvære henger sammen med sunne interesser og fysisk aktivitet. Kan vi med Telenor Karusellen bidra til å aktivisere enda flere barn, har vi gjort noe godt. Dersom vi også klarer å øke engasjementet hos klubbene landet rundt, har vi oppnådd ytterligere en gevinst. Og hvis vi på toppen av dette sørger for stabil ettervekst i skiidretten, ja da har vi virkelig oppnådd mye, sier Petter Svendsen.

Les også:  Sammen gir vi glede

Skipresident Erik Røste mener Skiforbundet og Telenor har satt sammen en arrangementspakke som gjør den attraktiv.

– For at vi skal lykkes med rekruttering, må våre lokale arrangementer være både barne- og foreldrevennlige. De må være attraktive innholdsmessig og ikke dra for langt ut i tid, verken for arrangør eller deltakere. Våre arrangementspakker er lagt opp med dette for øyet. Arrangørmateriellet som følger med Telenor Karusellen, vil være med på å øke attraktiviteten. I Telenor Karusellen er det mange ulike arrangementsmodeller og det er denne fleksibiliteten som har bidratt til suksessen.

Les også:  Sammen gir vi glede

– I tillegg til å være hovedsponsor for alpinistene er det viktig for oss å delta med landsdekkende breddeaktiviteter. Telenor Lekene, som er en landsdekkende alpinaktivitet for 13-14 åringer, er også en del av vår breddesatsing på vinteren, sier Petter Svendsen.


Anbefalte artikler

Om skribenten: Sykdomsportalen

Redaksjonen i Sykdomsportalen.no publiserer nyheter og informasjon fra våre informasjons- og nyhetskilder.